Ticaret Bakanlığı tüketicilerin sorunlarını ele aldı

Ticaret Bakanlığı olarak, tüketici örgütlerinin başkan ve üyeleri, özel sektör temsilcileri ve ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcilerinin katıldığı Tüketici Konseyi’nin yirmi yedincisi, Ankara’da gerçekleştirildi.

KONSEY ÇALIŞMALARI SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ İÇİN ORTAK AKLI ÖNCELİYOR

Dünya ekonomisinde, gelişimi ve sürdürülebilirliğin sağlanması şeklinde iki büyük dönüşüm gerçekleşirken, yansıması olarak dijital mal ve hizmet tanımları genişlemiş bulunuyor. İklim krizinin ortaya çıkardığı daha yeşil bir ekonomi ihtiyacının da tüketicileri etkilediği dönemde, bu kapsamda planlı eskitme ile mücadele edilmesi gerektiğine ve ürünlerin dayanıklılığını, onarılabilirliğini ve geri dönüştürülebilirliğini sağlayan yeni politikalar üretilebilmesi için Tüketici Konseyi’nin çalışmalarını, tüm tüketicilerimiz için gerekli ortak aklı sağlayan öncü bir kurum durumuna getiriyor.

Ticaret Bakanlığı olarak, tüketicilerin uyuşmazlık çözüm mekanizmalarına erişiminde yeni önlemleri hayata geçirmiş olup bunun yanında, satıcılarla tüketicilere bir araya getiren yeni bir dijital platformunda çalışmalarına hızlı bir şekilde devam ediliyor. Yenilenmiş ürünler kapsamında yapılan çalışmalar aracılığıyla ürünlerin ekonomiye tekrar kazandırılmasının hem israfın önlenmesine hem de çevrenin korunmasına ciddi katkılar sağladığı gözleniyor.

Tüketici Konseyi görüşmeleri kapsamında, özellikle internet üzerinden satışlar ve tüketicilerin temel ihtiyaçlara erişimi hususları çerçevesinde görüşmeler gerçekleştirilmiş olup, Konsey kararları üzerinde mutabakata varıldı. Konsey kararları, içerdikleri konular itibariyle öncelikle ele alınması amacıyla ilgili kurum ve kuruluşlara bildirimleri gerçekleştirilmiş olup, yıl içerisinde takibi gerçekleştiriliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x