Honda’dan radikal karar: Üretim askıya alındı




Honda’nın Hidrojen Teknolojisi Karar Değişikliği

Honda, Hidrojen Yakıt Hücreli Araç Teknolojisi Yatırımlarını Durduruyor

Japon otomotiv devi Honda, uzun süredir önemli yatırımlar yaptığı hidrojen yakıt hücreli araç teknolojisinden beklenmedik bir kararla geri çekildiğini duyurdu. 6 Temmuz 2025 Cumartesi günü yapılan açıklamaya göre, şirket üretim stratejisini önemli ölçüde revize ederek odak noktasını tamamen elektrikli ve hibrit araçlara kaydıracak. Bu karar, sektörde uzun süredir tartışılan hidrojenin geleceği hakkında önemli bir işaret olarak değerlendiriliyor.

Yüksek Maliyet ve Altyapı Eksikliği

Honda, sıfır emisyonlu mobilite için en umut vadeden çözümlerden biri olarak görülen hidrojen teknolojisine yoğun yatırım yapan sayılı otomobil üreticisinden biriydi. Ancak, bu teknoloji beklenen başarıya ulaşamadı. Ana engeller arasında yüksek üretim maliyetleri, yakıtın taşınmasındaki zorluklar ve özellikle de yetersiz altyapı bulunuyor. Honda’nın Clarity Fuell Cell modeli bu zorlukların en somut örneklerinden biriydi; sınırlı yakıt istasyonu ağı ve yüksek üretim bedeli nedeniyle asla geniş kitlelere ulaşamadı.

CR-V E:FCEV Projesi Beklentileri Karşılamadı

Markanın son hidrojen girişimi olan Honda CR-V e:FCEV modeli, bir plug-in hibrit hidrojen SUV olarak tanıtılmıştı. Ancak bu projenin de istenen sonuçları vermediği ve ciddi bir yavaşlama yaşadığı belirtiliyor. Yeni yakıt hücresi modülünün üretimi 2028 ile 2029 yılları arasına ertelenirken, hedeflenen üretim adedi de 20.000 ila 30.000 üniteye düşürüldü. Bu gelişmeler, Honda’nın hidrojen teknolojisine olan inancının azaldığını açıkça gösteriyor.

Küresel Trendler Elektrikli Araçlara Yönlendiriyor

Honda’nın bu radikal kararında küresel otomotiv pazarındaki hızlı değişim etkili oldu. Japonya ve Güney Kore gibi bazı ülkeler hidrojen teknolojisini desteklemeye devam etse de, dünya genelindeki otomobil üreticilerinin büyük çoğunluğu hızla bataryalı elektrikli araçlara yöneliyor. Bu durum, elektrikli araç şarj altyapısının hızla genişlemesi ve daha hızlı ekonomik dönüş sağlamasıyla pekişiyor.

Honda, 2040 yılına kadar karbon nötr olma hedefini sürdürüyor ancak bu hedefe büyük olasılıkla geleneksel elektrifikasyon yoluyla ulaşılacağı düşünülüyor. Şirket, kaynaklarını daha hızlı ve somut sonuçlar elde edebileceği elektrikli ve hibrit araç segmentlerine kaydırarak sektördeki konumunu güçlendirmeyi hedefliyor.


Related Posts

Apple, M5 çipini ilk kez yeni iPad Pro ile tanıtabilir

İlk olarak Macbook modellerinde görmeye alıştığımız Apple’ın yeni çip duyurusunda bu ezber bozulacak gibi duruyor. Yeni nesil M5 çipli iPad Pro’nun Ekim ayında duyurulması bekleniyor.

Yağmur Drone’ları durdurabilir mi? İşin uzmanları anlatıyor

Gökyüzünü fetheden drone teknolojisi, tarımdan arama-kurtarmaya, film çekiminden lojistiğe kadar birçok alanda vazgeçilmez bir araç haline geldi. Ancak yağmurlu havalarda drone uçurmak, hem cihazın güvenliği hem de uçuş performansı açısından ciddi …

YouTube’un Music uygulamasına daha fazla reklam getirildi

Reklam sayısını artırmaya devam eden YouTube, bu sefer de müzik uygulamasındaki reklamların sayısını artırdı.

Çin, asteroid keşif aracı Tienvın-2’yi uzaya gönderdi

Çin, asteroid keşif aracı Tienvın-2’yi uzaya gönderdiğini bildirdi.

WhatsApp’ı bu ayarları kapatmadan kullanmayın

WhatsApp’ta bağlantı gönderildiğinde, otomatik olarak bir ön izleme oluşuyor. Bu görsel ve açıklamalı kutucuklar, estetik bir görünüm sunsa da kullanıcıların IP adreslerini açığa çıkarıyor. Teknoloji portalı WABetaInfo’nun ortaya çıkarttığı güvenlik …

Hastane malzemelerini yiyen yeni bir bakteri türü keşfedildi

Hastane malzemelerini yiyen yeni bir bakteri türü keşfedildi