ChatGPT bu kez alışverişe el attı: Yeni bir özellik sunuyor

OpenAI, ChatGPT’nin Web Arama Özelliğini İyileştiriyor

OpenAI, sosyal medya platformu X’te yaptığı bir açıklamada, ChatGPT’nin web arama özelliğinin geliştirilerek tüketicilere daha iyi hizmet sunacağını duyurdu.

Aracın, insanları Google gibi geleneksel arama motorlarından bağımsız hale getirdiği ve yalnızca bir hafta içinde bir milyar sorguyu aştığı iddia ediliyor. Şirket, kullanıcıların ihtiyaçlarına en uygun ürünleri seçmelerine yardımcı olacak yeni bir özellik sunarak bu alandaki etkinliğini artırmayı hedefliyor.

OpenAI’nin yeni alışveriş özelliği, kullanıcıların belirli ürünler hakkında tavsiye istemesi durumunda “zenginleştirilmiş” sonuçlar sunabiliyor. Bu sonuçlar, birden fazla görsel, mağazalardaki güncel fiyatlar, bulunabilirlik bilgileri ve kullanıcı puanları gibi detayları içeriyor. Daha da önemlisi, ChatGPT artık tüketicilere ürünleri satın alabilecekleri bağlantıları sunabilecek. Bu durum, kullanıcıların alışveriş yolculuğunda daha derinlemesine bilgi almasına olanak tanıyor.

Tanıdık görsel öğeler sunmayı amaçlıyor

OpenAI ürün lideri Adam Fry, The Verge’e yaptığı açıklamada, bu yeni arayüzün tüketicilere tanıdık görsel öğeler sunmayı amaçladığını belirtti. The Verge’ün test ettiği bir demoda, ChatGPT’nin özellikle ABD’de ön sipariş verilmesi zor olan Nintendo Switch 2’yi bulmaya yardımcı olduğu görüldü. Ancak, eBay’de ikinci el bir ön siparişin 710 dolardan fazla bir fiyata sunulduğu bilgisi de dikkat çekti.

Bu özellik, tüketicilere doğru ürünü bulmada rehberlik eden alışveriş ve tavsiye sitelerinin geleceği konusunda soru işaretleri yaratıyor. İnsanlar, hâlâ ürünleri test etmek ve güçlü-zayıf yönlerini sentezlemek için gerekli olsa da, ChatGPT’nin doğrudan ürünlere satın alma bağlantıları sunması zinciri kısaltabilir.

Şimdilik, Adam Fry bu özellik için ChatGPT arama sonuçlarında öne çıkmak adına ödeme yapmanın mümkün olmadığını söylüyor. Ancak, OpenAI’nin finansal modellerini genişletme çabaları göz önüne alındığında, bu durumun ilerleyen dönemde değişebileceği düşünülüyor.

Related Posts

Elon Musk’ın “Robotaxi”si engele takıldı

Tesla’nın, otonom araç projeleri kapsamında kullanmak üzere “Robotaxi” kelimesi için yaptığı marka tescil başvurusu, ABD Patent ve Marka Ofisi (USPTO) tarafından reddedildi. Kararın gerekçesi, terimin sektörde çok genel ve tanımlayıcı bir ifade olarak kullanılması. Başvurunun “sadece tanımlayıcı” olduğu belirtilerek, Tesla’nın bu kelimeyi ticari marka olarak tescil ettirmesi uygun bulunmadı.

Yeni nesil Siri, performansı ile şaşırtabilir!

Apple CEO’su Tim Cook, 2025 ikinci mali çeyrek sonuçlarının değerlendirildiği toplantıda; şirketin Apple Intelligence çatısı altında geliştirdiği yeni Siri özelliklerinin gecikeceğini açıkladı. Cook teknolojinin halen istenen kalite düzeyine …

Ormanların altındaki gerçek ortaya çıkıyor: Biyokütle uydusu göreve başladı

Avrupa Uzay Ajansı’nın yeni nesil uydusu, ormanların iç yapısını ilk kez bu netlikte görüntüleme kapasitesine sahip. 20 yıl sonra hayata geçen bu görev, iklim değişikliğiyle mücadelede yeni bir veri kaynağı sunuyor.

Bilim insanları “kara delik bombası” yaptıklarını açıkladı

Bilim insanları teorik olarak uzun süredir varlığı bilinen ancak şimdiye dek hiç gerçekleştirilmemiş bir konsepti hayata geçirdiklerini duyurdu: Kara delik bombası. Ancak endişeye gerek yok; bu “bomba” ne gerçek bir kara delik içeriyor ne de …

Orta segment karışacak: OPPO Reno 14 performans testinde!

OPPO, ürün yelpazesini genişletmek için çalışmalarını sürdürüyor. Çinli marka bu kapsamda çok yakında Reno 14 modelini kullanıcıların beğenisine sunacak. Son gelişmeler ürünün performans testlerinde göründüğünü gözler önüne seriyor. İşte ayrıntılar …

Spotify, 2025 yılına gelir rekoruyla başladı!

Spotify 2025 yılının ilk çeyreğinde, hem abone sayısı hem de gelir bakımından şimdiye kadarki en yüksek rakamlarına ulaştı. Ocak-Mart döneminde platforma 5 milyon yeni ücretli kullanıcı katıldı ve toplam premium abone sayısı 268 milyona çıktı. Geçen …